إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

امتحان وزارة الصحة الإماراتية moh فبراير 2011

تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• رد: امتحان وزارة الصحة الإماراتية moh فبراير 2011

شكرا د شيماء جزاكي الله كل خير ربنا يوفق الجميع ان شاء الله

لا شكر علي واجب د ميرو لو احتجت اي حاجة قوليلي انت ود شيماء ربنا معانا

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
        يا جماعة اقوم حالياً بالتحضير لأمتحان moh
        و ارغب في ان يشاركني احد المذاكرة اون لاين للأسترجاع و المناقشة في الأسئلة
        فعلي من يرغب في ذلك مراسلتي علي هذا الميل للأتفاق علي الوسيلة
        و المواعيد المناسبة لنا و ربنا يوفقنا جميعاً الي ما فيه الخير
        التعديل الأخير تم بواسطة dr.bochey; الساعة 26-03-2011, 04:05 PM. سبب آخر: يمنع وضع الايملات في المنتدى

بسم الله الرحمن الرحيم
          اولا احب اهنى كل اللى نجحوا فى الامتحان وبحمد ربنا انى كنت سبب من الاسباب اللى ساعدتهم فى النجاح ,وبقولهم شكرا على انكم عند وعدكم ليا وانكم قولتوا كلام كويس فى حقى وفى الورق بتاعى (تلخيص ال bnf ( واتمنى انكم تلاقو التوفيق فى حياتكم العمليه.
          ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا

السلام عليكم د/ ozezo لو سمحت انا مش عارفه اوصل للورق ده ملخص ال bnf على الموقع لو سمحتوا يا جماعه اذا حد يقدر يحطوا مرة تانيه أكون شاكرة لكم جدا لأنى مش لاقيه اي مصدر اذاكر منه غير lipping cott وخايفه جدا اكون بذكر بطريقه غلط ارجوكم ساعدونى ...كمان انا مش عارفه اتعامل مع تنزيل الملخصات الموجوده ع الموقع...

يا جماعه لو حد يعرف رقم الدكتور ozezo يلحقنى بيه عشان الوقت مضى وانا معنديش مصدر اذاكر منه ارجوكم يا جماعه ألحقونى انا محتاجه الرقم ضرورى...

السلام عليكم ورحمة اللة ياريت ياجماعة تدعولى ربنا يوفقنى بكرة عندى امتحان dohوقلقانة اوى

ربنا يوفقك د جوجو ربنا معاكي ابقي طمنينا عليكي موفقة ان شاء الله

دكتورة جوجو ودكتورة ميرو
                    طمنونا شو صار معكن
                    نجحتووووو ؟؟؟ وكيف الامتحان سهل ؟؟؟
                    لكِ النصر , , لكِ العزة , , لكِ الكرامة و الشهادة يــــــــا درعـــاا

والروح للـ غالي ترخص

الحمد للة ياجماعة امتحنت dohونجحت ومتشكرة اوى على كل الى سأل عليا ودعالى الامتحان كان كويس تقريبا 23سؤال جة من الكتاب والباقى من برة بس كان فية يجى 10اسئلة جاية من برة ومعرفتش 9منهم وكانت الاجابات ارقام بس الحمد للة عدت قالولى اسئلى بعد اسبوع فى المكان الى قدمتى فية ياترى اية المفروض يحصل بعد كدة ياريت الى امتحن قبل كدة يقولى وجزاكم اللة خير

دكتورة جوجو الف مبروك النجاح وعقبال القانون
                        بس معقول ٢٣ سؤال بس من ال٥٠ من الكتاب
                        يعني اقل من النص
                        طيب بقية الأسئلة اللي اجت من وين ؟؟
                        يعني دراسة الكتاب لوحده غير كافية للنجاح ؟؟؟
                        وياريت تقوليلنا طبيعة الأسئلة الخارجية وازا متزكرة الأسئلة تكتبيلنا ياهن
                        والف شكر لئلك ..

والروح للـ غالي ترخص

هو بصراحة انا مش متذكرة الاسئلة اوى بس الاسئلة الى جت من برة كانت سهلة ماعدا طبعا 10اسئلة الى بقول عليهم كان فيهم مثلا اية هوالمعدن الى لو اتاخد بكثرة يسبب انيميا وجايب خيارات si\fe\ca\f بس معرفتهوش وسؤال تانى كمية الاستروجين بتقل امتة فى السيدات هل فى اول 3-5 سنين بعد الطمث ولا فى اخر دورة شهرية ولا بعد 20سنة من الطمث ؟كمان سال عن الانسولين تفاعلاتة تتم على اية فى المعمل على crوvdولاcrوsiوكدة خيارات من دى كمان نسبة الصوديوم عندhyponatrimic patient بتبقى اقل من كام 131mmولا36mmوكمان خيارات مش فاكراها بس انا مش متاكدة اوى من عدد الاسئلة الى جت من الكتاب بس الى كانو معاية قالو كدة وانا كمان حسيت بكدة .بس كلنا نجحنا الحمد للة ماعدا واحد بس من العدد كلة . اعذرونى على طريقة كتابتى اصلى فى الكومبيوتر مش اوى وبالتوفيق للجميع

الحمد لله نجحت و الف شكر يا د بوشي و لكل اللى سالوا عنى و مبروك يا د جوجو انتى اكيد امتحنتى فى المجموعه التانيه مش كده لان الاسئله اللى بتقولى عليها مش هى اللى جتلى
                            و على فكره معظم الاسئله اللى جت من بره الكتاب بتتكر كل امتحان لان انا واحده صاحبتى اديتنى مجموعه اسئله من امتحان شهر 3\2010
                            و هى امتحنت يوم 20\3\2011 يعنى بعد سنه من الاسئله دى و جالها برضو اسئله مكرره
                            فعلا الاسئله اللى جت من الكتاب اقل من 30 عشان كده مش كل الناس نجحت انا فى مجموعتى شوفت واحد رسب بس معرفش بقى بقية الناس عملوا ايه
                            بس فى كل الاحوال الامتحان احسن من ال moh بكتيييييير ولا انتى ايه رايك يا د جوجو بما انك امتحنتى الاتنين ؟؟؟و ربنا يوفقك فى القانون ان شاء الله

دكتورة ميرو الف مبروك
                              وعقبال الmoh لحقتي التسجيل ؟؟؟
                              ياريت يادكتورة تكتبيلنا الأسئلة اللي اجت من برا الكتاب
                              بلكي بنستفيد منهاااا

والروح للـ غالي ترخص

الف الف مبروك د ميرو د جوجو كنت بدعيلكم كتير ربنا مبيضيعش تعب حد وادعولي بالنجاح وادعوا لكل اخوانا العرب ربنا يوفق الجميع وممكن لو متذكرين اسئلة الامتحان تكتبوهلنا والاسئلة اللي من برة الكتاب لتعم الفائدة علي الجميع

يعمل...
                                X